What is a Nofollow Link?
A nofollow link does not provide Link-Juice und sorgt deshalb nicht für einen SEO-Boost Ihrer Website oder Ihrem Suchmaschinen-Ranking. Nofollow-Links weisen in der Regel ein Tag auf, wodurch sie signalisieren, dass Suchmaschinen, diese Links beim Crawling do not have to pay attention. So what are the advantages of nofollow links?
Advantages of nofollow links to your outreach campaigns
Obwohl ein Nofollow-Link nicht relevant für das Ranking is, it does not mean that it comes without any benefits. Some of the most important are the following:
- Generate Traffic auf Ihrer Website. Obwohl sie keinen Link-Juice liefern, ermöglichen sie eine Steigerung des Website-Traffics. Dadurch führen die Links die User zu Ihrer Website. Dadurch kann es gelingen, den Traffic to increase
- Increases brand awareness.You can use nofollow links to increase your brand awareness. These allow you to spread your name on other websites. Even without the link juice, you still have the ability to spread your content efficiently on the web. This allows you to generate more popularity over a longer period of time.
- You can increase your sales.These links also have the potential to increase your profits in the long run as more and more people click on your website. The more people on your website, the greater the chance that someone will purchase a product from you.
How to make the most of the links
Gain a larger audience! This won't be easy to achieve, but start setting up social media accounts to interact with followers. The more you interact with them, the more audience you will gain. The more audience you gain, the more often you'll have the chance to direct people back to your website via nofollow links.
Außerdem sollte ihr Link themenspezifischen und relevant sein. Es gibt nichts Schlimmeres, als auf einen interessanten hyperlinked Anker zu einem Keyword zu klicken, das dann zu einer ungewünschten Website führt. Stellen Sie immer sicher, dass der Link für den Inhalt und den Anker, an den er angehängt ist, relevant ist.