What is a landing page?
A Landing Page is a website page that allows you to capture a visitor's information via a lead form. A good Landing Page is set to a specific Traffic-Stream ausgerichtet – z.B. aus einer E-Mail-Kampagne, die für ein bestimmtes Whitepaper wirbt – und weil sie zielgerichtet ist und ein interessantes Angebot hinter einem Lead-Erfassungsformular hat, werden Sie einen höheren Prozentsatz Ihrer Website-Besucher in Leads umwandeln, mit denen Sie weiterarbeiten können.
Why are landing pages so important?
Too many companies send their advertisements, emails or social mediaTraffic on their Homepage. This is a huge missed opportunity. If you know that a stream of targeted Traffic auf Ihre Website kommt, können Sie die Wahrscheinlichkeit erhöhen, dass dieser Traffic is converted into leads by using a targeted Landing Page use
Stellen Sie sich zum Beispiel vor, Sie haben eine Google AdWords PPC-Anzeige, die für eines Ihrer besten Keywords läuft. Selbst wenn Sie werben, wie groß Ihr Unternehmen ist (ein langweiliges Angebot für jedes Unternehmen) und jemand (erstaunlicherweise) auf diese Anzeige klickt, wollen Sie sie auf Ihre Homepage send? If they are on your Homepage landen, was sollen sie dann tun? Was willst du, dass sie tun? Sobald Sie herausgefunden haben, was der Besucher tun soll, machen Sie es ihm leichter, genau das zu tun. Senden Sie sie an eine Zielseite, die sie auffordert, diese Aktion abzuschließen. Sie werden sehen, wie sich die Effektivität Ihres Online-Marketings dramatisch verbessert.
What makes a good landing page?
Are you ready to create your first landing page or improve an existing landing page? Here are some of the most important elements to ensure that your Landing Page works hard for you:
- Reduce navigation to a minimum. You have your purposeful Traffic auf eine Seite gebracht, auf der er deine gewünschten Aktionen durchführen kann. Lenken Sie sie nicht ab! Begrenzen Sie die Anzahl der Ausstiege von Ihrer Zielseite, so dass sich Ihre Besucher auf das Ausfüllen Ihres Formulars konzentrieren können. Ein wichtiger Teil davon ist es, die Navigationselemente Ihrer Website auf den Zielseiten auszublenden.
- Deliver direct added value. First and foremost, if you have a valuable offer, your visitors will accept their contact information in exchange for your offer. Ask yourself if your offer is compelling to your audience and make sure your landing pages show that value.
- Make your landing page short and crisp.
- Get to the point, which is your Content concerns. The longer your Landing Page and your form is, the more problems you create for yourself lead giving process. Making your lead form short and straightforward will increase your conversion rate.
- Test, test, test, test, test. Make sure you have a landing page tracking tool that allows you to test the performance of many different landing pages to see what works best for your business.