Duplicate content (duplicated content)

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What is duplicate content

What is duplicate content?

Duplicated content beziehen sich auf signifikante Teile von identischem oder sehr ähnlichem Text, die auf mehr als einer Webseite erscheinen. Dies kann innerhalb einer Domain oder über mehrere Domänen hinweg der Fall sein. Sogenannte doppelte Inhalte gelten als problematisch für die SEO, da Suchmaschinen es vermeiden, ähnliche Webseiten in die Suchergebnisse aufzunehmen, da sie die Benutzerfreundlichkeit beeinträchtigen.

According to Matt Cutts schadet doppelter Inhalt der SEO Ihrer Website jedoch nicht, es sei denn, er ist “spammy”. Wenn Sie Bedenken bezüglich doppelter Inhalte auf Ihrer Website haben, wenden Sie die folgenden Grundsätze an:

  • Use 301 Redirectsto redirect traffic from old or retired URLs to new URLs.
  • If there are duplicate content pages on your website that you do not want to appear in search results, uninstall them with the tag noindex
  • If there are multiple versions of a page with very similar content, use canonicalization to tell Google which version is the "canonical" one. URL is
  • Erwägen Sie, ähnliche Seiten zu konsolidieren, anstatt mehrere Seiten mit sehr ähnlichen Inhalten zu hosten

 

Was hält Google von duplizierten Inhalten?

  • Duplicate Content führt NICHT cause your website to be penalized.
  • Google weiß, dass Benutzer Vielfalt in den Suchergebnissen und nicht immer wieder den gleichen Artikel wollen, also entscheiden sie sich dafür, nur eine Version zu konsolidieren und anzuzeigen.
  • Duplicate content is not a reason for action unless it is aimed at manipulating search results.
  • Das Schlimmste, was bei dieser Filterung passieren kann, ist, dass eine weniger wünschenswerte Version der Seite in den Suchergebnissen angezeigt wird.
  • Google versucht, die ursprüngliche Quelle des Inhalts zu bestimmen und diesen anzuzeigen.
  • Wenn jemand Ihre Inhalte ohne Erlaubnis vervielfältigt, können Sie deren Entfernung beantragen, indem Sie einen Antrag nach dem Digital Millennium Copyright Act stellen.
  • Blockieren Sie nicht den Zugriff auf doppelte Inhalte. Wenn sie nicht alle Versionen durchsuchen können, können sie die Signale nicht konsolidieren.

 

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FAQ

Is duplicating content bad for SEO? arrow icon in accordion
Duplicate content on a website is not a reason to take action against that website unless the duplicate content is obviously used to deceive and manipulate search engine results.
What SEO contains duplicate content? arrow icon in accordion
There are a handful of SEO tools that have features to detect duplicate content. Siteliner, for example, scans your site for pages that contain a lot of duplicate content. As mentioned earlier, if you have many pages with duplicate content, you should redirect them to one page.
How much duplicate content is okay? arrow icon in accordion
How much duplicate content is acceptable? According to Matt Cutts, 25 to 30 % of the web consists of duplicate content. According to him, Google doesn't consider duplicate content as spam, and they don't cause your website to be downgraded unless they are used to manipulate search results.
Can duplicate content rank? arrow icon in accordion
If entire pieces of content on a website are duplicated, Google will rank one page and not show the other. Multiple copies of the same page do not send negative ranking signals. Duplicate pages can bloat a website and eat up the crawl budget, but that's a whole other topic not covered in this video.

With top positions to the new sales channel.

Let Google work for you, because visitors become customers.

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