
Stay one step ahead of your competitors.
Suchst Du nach einem SEO-Profi für Deinen Internet-Shop in Erlangen?
Dann bist Du bei uns an der richtigen Adresse! Das Internet hat die Akquise von Kunden und alle Marketingbereiche fundamental verändert. Wo damals noch viel Geld für Werbung in analogen Medien eingesetzt wurde, spielen heute vor allem moderne Medien eine große Rolle. Digitalmarketing heißt das Stichwort und auf einen Service wie Suchmaschinenoptimierung und Social Media Marketing kann kein Betrieb in Erlangen mehr verzichten.
Die Erhöhung der Internetpräsenz eignet sich wunderbar für die Skalierung Deines Unternehmens. Ein Großteil der Leute informiert sich vorher zuerst Online über Angebote, bevor gekauft wird. Und wäre es nicht hervorragend als Unternehmen, umgehend von diesen potenziellen Klienten gefunden zu werden? Genau an dieser Stelle kommen wir als Agentur für Suchmaschinenoptimierung in Erlangen ins Spiel. Denn die Konkurrenz schläft nicht und es ist durchaus wahrscheinlich, dass bereits ein Wettbewerber aus Deinem Bereich auf die selbe Idee kam. Daher findet man gerade nur seine Dienstleistungen auf der ersten Google-Seite und alles, was darunter oder gar auf der nächsten Seite steht, wird kein Kunde sehen. Denn wer ist schon jemals von alleine auf die zweite Seite von Google gekommen?
1. what is Search Engine Optimization?
2. why is it so important?
This and much more you will learn in the following video from WOLF OF SEO:
We from Wolf of SEO sind erfahrene SEO-Profis in Erlangen und Umgebung. Wir kennen uns in zahlreichen Bereichen hervorragend aus und wissen genau, welche SEO-Strategie die größte Wirkung hat. Aus weit mehr als 50 erfolgreichen Aufträgen bringen wir die benötigte Praxiserfahrung für maßgeschneiderte Suchmaschinenoptimierung in Erlangen mit, weshalb Dein Internet-Shop zu 99,99 % in den Spitzenpositionen bei Google landet.
Neben der Umsetzung stehen wir selbstverständlich auch beratend zur Seite. Auf diese Weise können Updates und Strategiegespräche auf Wunsch vereinbart werden. Wir von Wolf of SEO betreuen unsere Klienten individuell und unsere Projektmanager stehen natürlich bereit für Vorschläge und Wünsche.
Agencies can tell a lot when the day is long. We know that the bottom line is not the coffee, the small talk or the handicap for your company - but the results. Our wolves eat your current SEO agency for breakfast.
Arrange a free and non-binding initial consultation now.
Bei Wolf of SEO, dem Spezialisten für SEO in Erlangen, fokussieren wir uns komplett auf die erhöhte Auffindbarkeit Deines Unternehmens, dabei spielt es keine Rolle, ob es lokal agiert oder bundesweit tätig ist. Wir erarbeiten ein individuell gefertigtes SEO-Konzept für Deine Internetseite und verhelfen Dir somit zu neuen Leads und höherem Umsatz.
Unsere Leistung besteht dabei aus drei wichtigen Phasen, welche alles enthalten, was für eine erfolgreiche SEO-Kampagne in Erlangen benötigt wird. Am Anfang analysieren wir Deine Internetseite, und sind dabei auf der Suche nach fundamentalen Problemen wie Broken Links, trägen Ladezeiten und kritischen Ankertexten. Zugleich erarbeiten wir eine Keyword- und Konkurrenzanalyse, die einen Blick auf Deine Branche werfen und Potenziale erkennen. Dieser Schritt ist von enormer Wichtigkeit für unsere fortlaufende Leistung und liefert relevante Anhaltspunkte.
Im zweiten Schritt verfassen optimierten SEO Content für Erlangen, passen Fehler in den Meta-Daten an und entwickeln einen Plan für zukünftige Blogbeiträge, die sowohl die Anzahl an Besuchern der Website als auch die Stärke der Seite erhöhen sollen. Beim dritten und letzten Schritt widmen wir uns vollumfänglich dem Linkaufbau. Unser großes Netzwerk mit mehr als 1000 Publishern in allen möglichen Bereichen und Nischen ermöglicht uns präzisen Linkaufbau, welcher Deine Seite zu den gewünschten Top-Platzierungen verhelfen kann. Zusätzlich beseitigen wir bereits vorhandene, aber negative Links von Spamseiten.
In drei Schritten bauen wir das Fundament für eine wirksame Suchmaschinenoptimierung in Erlangen und befördern Dich und Deine Seite in die oberen Positionen der Suchergebnisse!
*Last updated: today
Suchmaschinen wie Google oder Yahoo basieren auf Algorithmen, die das bestmögliche Ergebnis für eine Suchanfrage ausgeben sollen. Um dies zu erreichen beurteilt der Algorithmus verschiedene Faktoren, wie zum Beispiel die Dichte an Stichwörtern (sogenannte Keywords) oder wie viele Empfehlungen (Backlinks) es von anderen Seiten gibt. Aus diesen über 200 Rankings-Faktoren wird dann ermittelt, auf welcher Position Dein Unternehmen in den Suchergebnissen angezeigt wird.
Bis heute ist nicht jeder einzelne von den 300 Faktoren von Google bekannt gemacht worden, aber jahrelange Expertise und diverse Studien haben gezeigt, was beim Thema SEO wirklich zählt. Dabei ist klar geworden, dass optimierter Content dabei einer der wichtigsten Ansatzstellen ist, um besser zu ranken, denn Google und die Nutzer lieben wertvolle Informationen zu einem bestimmten Thema aufzufinden. Daraus leitet sich der zweitwichtigste Aspekt ab – der Linkaufbau. Links fungieren als Empfehlungen anderer Webseiten und wenn Deine Seite über guten Content verfügt, wird sie automatisch von anderen Seiten verlinkt. Wir als SEO-Agentur in Erlangen beraten Dich und Dein Unternehmen, um es so gut wie möglich in der digitalen Welt aufzustellen und mögliche Kunden auf die Seite zu bringen. Dadurch steigen Deine Gewinne, wodurch Du Dein Unternehmen skalieren kannst!
Strategic lead
Consult 300+ companies in SEO, trained 100+ people in operational SEO, entrepreneur, process expert. Builds your external SEO department.
Operational lead
Operationally managed 100+ projects, Onpage & Offpage SEO experience from 200+ projects, trains your staff as if they were ours.
Content expert
1,000+ SEO texts implemented, 100+ copywriters trained, types 100 words per minute. Ensures that your texts rank on Google.
Linkbuilding Expert
5,000+ backlinks built, 700+ websites & blogs in network, 50+ magazines in network. Makes your brand look dazzling.
We know how the hare runs - really. Our experience is based purely on practice.
Our methods are up to date, based on the highly competitive American market and very different from the slow, stiff German SEO standard.
Our 3-phase SEO process is the result of more than 300 projects. The process is applicable to any industry and niche and provides the golden framework for the SEO development of your project. We retain full flexibility to adapt to your initial situation and market environment - yet the course remains in the direction of the 3-phases.
We bring in our specialized SEO department. Whether strategic lead, operational lead, copywriter, Linkbuilding Manager or pure operational manpower, we bring it all to your company. The monthly costs will be lower than hiring a single SEO manager.
We are 100 % specialized in e-commerce SEO. Every one of our processes is optimized for this playing field. It's all about results, progress and, of course, your sales. We work strictly according to the 80/20 rule and know which levers really make a difference. We only work on results and don't waste time (i.e. your budget).
We think with you and understand your business, your monetization and your goals. Our processes are 100 % digitized and remote compatible. We train your team in all operational activities and processes, promote knowledge transfer to your team, take the lead and have your back. You are an entrepreneur and have enough other fires to put out.
Be open to going the way of the wolves instead of the sheep. We are strongly oriented towards the international market. As in most marketing disciplines, the German SEO market likes to lag behind the international market by a few years. We like to leave the right lane to your competitors. In doing so, we will regularly challenge your beliefs on how SEO works.
SEO is not performance marketing. Typically, SEO is the second or third marketing channel that an e-commerce project builds. As with almost all sustainable things, the investment is only recovered over time. Here, an ongoing marketing channel such as performance marketing should easily cover your investment in sustainable SEO.
Good output needs good input. Each of our processes is designed to take as little time and resources as possible from you and your team. However, we still need regular approvals, briefings and need to understand your brand. This requires about 1-2 hours of your team's time and leisure per week.
The elephant in the room. Our concept is aimed at companies that are willing to invest at least 2,000€/month in SEO.
With a smaller budget, our progress is more like the pace of a tortoise than a wolf.
SEO is a long-term revenue channel. We value long-term partnerships and want to scale your business with you.
We want to celebrate successes and milestones together with you. Let's build a great marketing channel for your brand together.
In our first conversation we want to understand your business and your goals to develop the perfect SEO strategy for you. At the end of the conversation we will give you an initial assessment of your web project and the necessary steps for future SEO success.
Niels Stuck
Mobile: +49 173 9651581
E-mail: [email protected]
It means "search engine optimization" in German and is derived from the English term "Search Engine Optimization".
Transparency, reliability and services that are comprehensible should be a standard. In addition, you should make sure that your partner offers you value for money, from which you also profit in the end, and is available to you as a personal contact at all times.
SEO costs always depend on the type of customer, his wishes, as well as the potential market volume in his industry. Just the segment in which the customer is located, allows a wide variation of competition and effort.
Therefore, a precise target agreement and an initial analysis in advance are necessary. You will find flat and absolute prices with almost no reputable SEO agency.
In any case, don't be surprised by costs of 1,500 - 2,000 if you actually want results.
There are programs to support analysis processes, as well as for the Optimization and monitoring of all SEO relevant key figures and data. These are mostly very expensive, but are part of the toolbox that a professional agency brings to be able to work as efficiently as possible.
A distinction is made here between so-called "all-rounders", which cover a broad spectrum of services and key figures, and specialized tools, which fulfill individual functions in particular detail.
With such comprehensive analyses, one tries to filter out and uncover the potentials and opportunities on a website (OnPage) and off the page (OffPage).
This includes classic defect identification and a prioritized list of actions, organized chronologically and thematically.
Subcategories are:
- Keyword analysis
- Competitor analysis
- OnPage analysis
- OffPage analysis
- Structure analysis
- Usability analysis
- Index analysis
- PageSpeed analysis
A good SEO analysis must be complete and should have the claim of foresight.
They are companies with core competence on search engine optimization (SEO). They have their place within the world of online marketing agencies. They analyze websites and plan the steps and tools search engine optimizations for a wide variety of customers (such as stores, service providers and blogs) and then perform them as their own service for a fee.
Since SEO is always dependent on the particular case and the circumstances are in a fluid development due to search engine updates and a competition that does not sleep, SEO is always an ongoing process.
4 to 6 months should therefore be planned as a rough guideline for sections of SEO projects. Otherwise there is little time for a comprehensive analysis, good monitoring and the further recommendations as well as future prospects. Therefore, one does not "do" SEO as a single building block, but sees it as a continuous development within one's own marketing mix.
According to Google, there are over 200 ranking factors that the algorithm targets for a website. However, it is possible to identify the basic factors that appear again and again:
- one high usability, i.e. user-friendliness, as well as meaningful design and interaction options,
- the Responsive Design (for mobile devices),
- the Content-Optimization, i.e. added content value for the target group,
- the Page Speed and speed of protocol transmissions,
- high quality backlinks and
- a sensible internal link and page structure
With an OffPage optimization, an impact can already be seen after about 3 weeks. OnPage optimizations are often only visible after more than 10 weeks, because the so-called crawling by Google plays a major role.
Questions, cooperation or suggestions?
Then write us an email directly!
We are looking forward to your project or idea!